KAKO PREPOZNATI SPOR METABOLIZAM

xxl fitnes metabolizam

Svi znamo kako hrana koju jedemo i stil života koji živimo znatno utječe na naš metabolizam. Istina je da puno toga možemo učiniti kako bismo utjecali na naš metabolizam.

Zapravo, s godinama možemo učini sve više za naš metabolizam, kako bi on u kasnijim godinama dosegao svoj vrhunac. S brzim metabolizmom možemo jednostavno održavati tjelesnu težinu, sagorijevati kalorije i sačuvati mladenački izgled našeg tijela.
Nažalost, mnogi od nas nisu te „sreće“ i bore se s usporenim metabolizmom. Donosimo vam nekoliko  znakova sporog metabolizma, a onda i savjete za poboljšanje istog. Provjerite možete li se pronaći u nekima od sljedećih stanja.

SPOR METABOLIZAM – ZNAKOVI

Kilaža

Imate osjećaj da, što god radili, koliko god pazili na prehranu, jednostavno uvijek imate isto kilograma? Primijetili ste da dijete koje su za vas u prošlosti bile učinkovite sada više jednostavno nemaju učinka? S usporednim metabolizmom naše tijelo kao da stekne otpornost na gubitak težine.

Nadutost

Nakon svakog obroka patite se s nadutosti i vjetrovima? Niste jedini! Milijuni ljudi pate od nekakvog oblika probavnih poteškoća. Dugoročni problemi s probavom mogu dovesti do bolova u tijelu, nedostatka hranjivih tvari, konstantnog umora i naravno – sporog metabolizma.

HORMONALNI DISBALANS

Kada vaš metabolizam nije u ravnoteži, isto se može dogoditi i s hormonima. Ako primijetite da je vaša koža suha i peruta se, vaša kosa postaje sve tanja, a vaše ruke i noge uvijek su hladne to bi mogao biti još jedan od znakova da je vašem metabolizmu potrebna promjena.

NERAVNOTEŽA ŠEĆERA U KRVI

Neravnoteža šećera u krvi može dovesti do promjena u vašem metabolizmu, do gubitka energije pa čak i dijabetesa. Neravnoteža šećera u krvi može izazvati jaku želju za nezdravom hranom što može rezultirati da svakih nekoliko sati posegnete za vrećicom čipsa ili tablom omiljene čokolade. Nakon što potrošite svu energiju iz vrećice čipsa za kojom ste posegnuli, osjetit ćete gubitak energije i spavanje na stolu u uredu učinit će se kao odlična ideja.

Ako ste se pronašli u nekoj od gore navedenih situacija, vrijeme je da probudite vaš metabolizam! Slijedi nekoliko savjeta kako preuzeti kontrolu, kako ubrzati metabolizam i držati ga u ravnoteži.

UBRZAVANJE METABOLIZMA

Pretvorite se u stroj za sagorijevanje kalorija

Izbjegavajte kuhinju u kasne večernje sate. Vodite brigu o tome da imate 12-14 sati između zadnjeg obroka navečer i prvog obroka sljedećeg dana. To će vašem organizmu omogućiti da potroši kalorije preko noći. Spavate i sagorjevate kalorije, zvuči odlicno zar ne? Nakon buđenja, prvi obrok trebao bi biti u razmaku od jednog sata od buđenja, što će balansirati vašu razinu šećera u krvi.

Pijte puno vode

Već i vrapci na grani znaju da se naše tijelo sastoji od gotovo 70% vode i da je preporučeni dnevni unos vode u naš organizam 2L. Voda je izuzetno važna za pravilno funkcioniranje organizma. Razmislite, koliko puta ste se uhvatili da je već odavno prošlo podne, a vi još niste popili niti čašu vode? U današnje vrijeme smartphonea, na raspolaganju nam je bezbroj korisnih i beskorisnih aplikacija. Pronađite aplikaciju koja će vas tijekom dana podsjećati da popijete vode. U početku možda bude malo iritantna, ali vjerujte, pomaže!

Vodite brigu o kvaliteti vašeg sna

Pobrinite se da svake noći svom tijelu omogućite sedam do devet sati neprekidnog sna kako bi sagorjelo sve kalorije s početka priče i osiguralo vam energiju za novi dan. Istraživanja pokazuju da manjak kvalitetnog sna može spriječiti gubitak težine, čak i ako se strogo pridržavate pravilne prehrane. Kvalitetan san utječe na pamćenje i koordinaciju, zdravlje srca, regulira razinu šećera u krvi i pozitivno utječe na vaš metabolizam.

Pokrenite se

U svoj radni tjedan uključite i fizičku aktivnost. Vježbajte ujutro prije odlaska na posao, upišite u svoj planer popodnevni trening i gledajte na to kao nešto što morate odraditi. S vremenom, kada osjetite pozitivne učinke treninga na vaše tijelo, odlasci u fitness postat će nešto što će upotpuniti vaš dan i bez čega nećete moći. Ako niste tip za teretanu, odaberite neke od grupnih programa, vježbajte u ugodnoj atmosferi, smanjite razinu stresa i zabavljajte se dok svom tijelu činite uslugu!

Naša Dajana Tvrdojević pokazala je nekoliko vježbi koje će vam pomoći da probudite i ubrzate svoj